exploreReturn Policy of Picky
Return Policy of Picky
Returning online items
It is our pleasant that everything you purchase from Picky Bangladesh E-commerce Limited. After delivery, unwanted items can be returned to the store of purchase. We encourage our customers to cross-check each and every item while the delivery man is present at your premises. Any claim regarding replacement or return issue should be confirmed before or during delivery the item. After leaving your premises, Picky authority will not be liable for any future claim.
Returns Policy
Picky, we are committed to ensure 100% customer satisfaction. To achieve this we are doing our best to make sure everything works perfectly, in spite of this if you find that any of our products are faulty within 24 hours from purchase please report to us, we promise you, a full refund, repair, replacement, or adjustment within 7-10 working days. For specific return requirements and for information on how to return a product please refer to the relevant section below.
You must notify us immediately if you decide to cancel your order, preferably by phone, and quote your order number/every detail of the order possible. The customer must contact Customer Service on +88 09677601021 (Between 09 am - 09 pm every day) for any kind of return if required.
REQUIREMENT FOR A VALID RETURN:
Proof of purchase (order number, invoice, etc.)
Customers can return the grocery products within the same day from the purchase date; only if the defective product is delivered. Remaining items need to be followed as earlier mentioned procedure.
The reason for return has to be valid and return acceptance conditions are given below:
VALID CONDITIONS AND REASONS TO RETURN AN ITEM:
Incorrect content on the website.
Received in an unhealthy or unexpected condition:
If the product price and website price is mismatched/excess price, we request you to notify us within 24 hours from the receiving time.
Picky has all the rights to decide to give a return or refund for any kind of request.
THE FOLLOWING PRODUCTS CAN NOT BE RETURNED:
পিকির রিটার্ন পলিসি:
অনলাইনে ক্রয়কৃত পণ্য ফেরত
এটি আমাদের জন্য খুবই আনন্দের বিষয় যে আপনি আপনার সকল প্রয়োজনীয় পণ্য পিকি বাংলাদেশ ই-কমার্স লিমিটেড থেকে কেনাকাটা করছেন। সরবরাহের পরে আপনার অপ্রত্যাশিত পণ্যটি আপনি বিক্রেতার নিকট ফেরত পাঠাতে পারেন। সকল গ্রাহককে আমরা অনুরোধ করব যে, সরবরাহকারী আপনার সম্মুখে থাকাকালীন সময়েই প্রতিটি পণ্য আপনারা ভালোভাবে দেখে নেবেন। পরিবর্তন বা ফেরতের বিষয়টি সরবরাহের পূর্বে অথবা সরবরাহের সময়েই নিশ্চিত করতে হবে। পরবর্তীতে এ সংক্রান্ত কোন দায়-দায়িত্ব পিকি কর্তৃপক্ষ বহন করবে না।
পণ্য ফেরত নীতি:
পিকি, একশতভাগ গ্রাহক সন্তুষ্টি নিশ্চিত করতে প্রতিশ্রুতিবদ্ধ। এরই লক্ষ্যে আমরা আমাদের সর্বোচ্চ প্রচেষ্টা দিয়ে সকল কাজ সুচারুরূপে সুসম্পন্ন করছি। এতদসত্বেও কোন পণ্যের ত্রুটি ধরা পড়লে ক্রয়ের ২৪ ঘন্টার মধ্যে আমাদেরকে জানাতে হবে। আমরা কথা দিচ্ছি ৭ থেকে ১০ কর্ম দিবসের মধ্যে আপনাকে পুরো অর্থ ফেরত বা পণ্যটি মেরামত অথবা অন্য আরেকটি পণ্য প্রদান করে আপনার সম্পূর্ণ সন্তুষ্টির বিধান করব। কোন নির্দিষ্ট পণ্য কিভাবে ফেরত দিতে হবে সে সম্পর্কিত তথ্য নিচের অনুচ্ছেদে বর্ণনা করা হল:
আপনার অর্ডারকৃত পণ্যটি আপনি যদি বাতিল করতে চান তাহলে ফোন করে আপনার অর্ডারের নাম্বার এবং অন্যান্য সকল বিবরণী দিয়ে অবিলম্বে আমাদেরকে অবহিত করুন। পণ্য ফেরত বা অন্য যেকোনো প্রয়োজনে আপনাকে আমাদের গ্রাহক সেবা কেন্দ্রে সকাল ৯ টা থেকে রাত ৯টার মধ্যে যোগাযোগ করতে হবে।
গ্রাহক পরিসেবা কেন্দ্রের নম্বর +৮৮ ০৯৬৭৭৬০১০২১
কোন পণ্য ফেরত এর যৌক্তিক কারণ ও অবস্থা নিম্নরূপ:
এছাড়াও কোন পণ্য যদি ওয়েবসাইটে প্রদর্শিত দামের সাথে মিল না থাকে বা বেশি হয় তাহলে ২৪ ঘন্টার মধ্যেই পিকি কর্তৃপক্ষকে জানানোর জন্য অনুরোধ রইল।
ভোক্তার স্বার্থ সংরক্ষণে পিকি সর্বদাই সচেষ্ট। যেকোনো ধরনের অনুরোধের জন্য রিটার্ন বা ফেরত দেওয়ার সিদ্ধান্ত নেওয়ার সমস্ত অধিকার পিকির রয়েছে।
একজন গ্রাহক মোড়ক না খোলা কোন পণ্য গ্রহণের ২৪ ঘন্টার মধ্যে ফেরত দিতে পারবেন।
পণ্যটি প্রাপ্তির ২৪ ঘন্টার মধ্যে মোড়ক না খোলা অবস্থায় ফেরত দিতে পারেন। তবে কিছু কিছু ক্ষেত্রে পণ্য ফেরতযোগ্য নাও হতে পারে।